Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.03.2010 12:38 - №7- Политически имидж
Автор: pr09 Категория: Други   
Прочетен: 7345 Коментари: 4 Гласове:
0



 7- Политически имидж

 

Slide 1: Политически имидж

Slide 2:

„Политическият имидж” може да се дефинира като съвкупност от най-различни (позитивни и негативни социални, политически, морални, личностни и пр.) впечатления, чрез които се формират целенасочени представи у хората и избирателите спрямо едни или други субекти на политиката (лидери, партии и организации).

 

Slide 3:

За да се създаде ефективен политически имидж на даден лидер или партия, трябва стриктно да се спазват определени маркетингови принципи

1) налагане на търговска марка (brand image) в създанието на тези, които биха са заинтересували от покупката на дадена стока (лидери, партии) и която продажба би трябвало да се отъждествява с очакванията и нагласите на публиката (като особено влияят т.нар. невербални компоненти – външен вид, облекло, личен живот);

2) изграждане на корпоративен имидж (corporate image) – отъждествяване имиджа на кандидата с този на партията, която го издига в изборите;

3) мерки за изпробване на пазара (test market) – прилага не такива форми, с които да се избере каква е вероятността дадена стока (кандидат) да е толкова привлекателна за купувачите (избирателите), така че стоката да бъде препоръчана от съответните партии;

4) т.нар. повторни продажби (repeated sales), с които обикновено се осигурява приемственост в политиката

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Slide 4:

Изграждането на положителни образи изисква спазването на общи изисквания:

1) създаване на такъв политически имидж, който да отразява пред публиката „чертите на победителя” (водача, героя, лидера);

2) приписване на „бащински черти” на политиците (мъдрост, зрелост, опитност);

3) внедряване на „стереотипи” в масовото обществено съзнание (изкуствена героизация, извънредни качества, необикновена сила);

 

Slide 5:

4) „фабрикуване” на откритост и достъпност на кандидатите пред избирателите (постоянни срещи, временни приемни, непринудени разговори);

5) отработване на ефективна комуникация чрез многобройните информационни канали (телевизионни, радио и печатни) за създаване на позитивни политически нагласи у избирателите;

6) подобряване на професионалното обкръжение от експерти (учени, имиджмейкъри, рекламисти)

 

Slide 6:

Функции на политическия имидж:

1) комуникационна функция – служи за изграждане на по-добри комуникационни връзки при „градежа” на политическия имидж срез електората;

2) информационна функция – уведомява за намеренията на политическите лидери и партиите и предава техните идеи чрез образите на политиците при формирането на положителен имидж сред избирателите;

3) естетическа функция – грижи се за налагането на привлекателността на кандидат-политиците в ежедневното им общуване с хората;

4) резултатна (оценъчна) функция – крайният резултат от имиджмейкърската дейност в политиката, която се характеризира с постигнатото (положително или отрицателно) в политическия процес изобщо и в предизборните кампании в частност.

 

 

 

Slide 7:

Видове политически имидж:

- Според субекта на политиката – персонален (личностен) и колективен (на организацията)

- Според компонентите на имиджа – вербални и невербални правила и компоненти

- според целите на имиджа – бял (позитивен) и черен (негативен) имидж

 

Slide 8-9:

Даниел Бурстин извежда няколко характеристики на политическия имидж в практиката:

1) имиджът трябва да бъде синтетичен, да се планира така, че да произведе определено впечатление с помощта на фирмения знак, търговската марка;

2) образът на партията трябва да бъде правдоподобен, достоверен,

3) имиджът трябва да бъде пасивен, партията се стреми бързо да се съотнесе към него, а не да прави имиджа свое подобие

 

4) образът трябва да бъде ярък и конкретен, да сработва добре, да апелира към чувствата на хората, да се възприема бързо, когато съсредоточава определени черти

5) образът на партията трябва да бъде опростен, да бъде по-прост от обекта, който представлява

6) образът трябва да бъде до известна степен неопределен, да не обръща внимание на конкретното, да е гъвкав и да отстоява на неочаквания развой на събитията, на променените вкусове.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Slide 10:

Има два основни подхода за изграждане на политическия имидж:

A.   първият изцяло зависи от характера (типа) на предизборната кампания.

При първия него, според типа предизборната кампания (позитивна, негативна, смесена) най-често се използват следните начини за създаване на политически имидж:

1) формиране на положителен образ;

2) употреба на ключови (ценностни) думи и квалификации;

3) използване на авторитетни личности и лидери на мнения;

4) „присламчване” към победителите;

5) систематично наслагване на образи;

6) изпреварващо използване на информация.

 

Slide 11:

B.   вторият е т.нар. „самостоятелен подход”, когато политикът сам извайва собствения си образ.

При него се използват три стратегии:

1) максимално доближаване до обществените очаквания;

2) промяна в ценностните нагласи на обществото;

3) изменения в съществуващия политически имидж.

 

Slide 12-13:

Според хода на избирателния процес имиджът може да бъде:

1) обективен (текущ, възприемчив) имидж- реалното впечатление за кандидата, което е изградено у избирателите

2) субективен (огледален) имидж – представянето на кандитата пред гласоподавателите такъв, какъвто изглежда в техните очи

3) моделиран (по образец) имидж – образ, който се стреми да привлече към себе си цялостен екип от специалисти, привърженици и поклонници (на модела)

 

4) идеален (искан) имидж – онзи типаж, който най-много и с най-голямо желание е очакван от мнозинството гласоподаватели

5) желаем идидж (самоимидж) – такъв публичен образ, при който партията или политикът иска да остане в умовете на избирателите

 

Slide 14:

Интересна стратегия предлага Жак Сегела, при която се поставя  акцент върху т.нар. „марка личност” (представляваща състав от физика, характер и стил). „Звездната стратегия” включва:

1) физика на звездата – качества като взискателност, честност (признаване слабостите на кандидатите), почтеност, реализъм (оценка за състоянието на полическия пазар и на възможностите на стоката да направи пробив съобразно повелите на времето), самочувствие, самоувереност

2) характер на звездата – простота (публиката винаги се прекланя пред богове, тъй като иска да получи прости отговори на сложни въпроси), изконност (стремеж към действителна идентификация), искреност, самоличност (хората купуват не самата стока, а нейния имидж)

3) стил на звездата – блясък (рекламата е изящен спектакъл, при който всекидневното представяне на потреблението е непрекъснато и безплатно, а публиката – ненаситна за нови изненади), изключителност – стилът се превръща в събитие, кандидатът ярко се откроява със своята самобитност), харизматичност, постоянство.

 

Slide 15:

При провеждането на предизборната политическа кампания се преминава през няколко етапа:

1) Първият етап започва поне една година преди старта на официалната предизборна кампания.

Тогава когато политическите сили се подготвят кадрово, организационно и финансово. Извършва се подбор на бъдещите политици и на дейността по изготвяне на предизборните платформи

2) Вторият етап е подготвителен. По това време се разработва и приемане на маркетингова концепция, уточняване на критериите за подбор на политиците, издигане на кандидатурите по съответните региони, сформиране на щабове, разпределяне на правата и задължението на регионални и местно равнище, обучение и подготовка на политиците, планиране на предизборната политическа реклама, осигуряване на материално-техническа база, изготвяне на финансов проектобюджет.

 

 

 

3) Третият етап е същинският и е най-важен за постигане на изборна победа. Тогава кампанията стартира официално с публично представяне на политиците на централно и местно равнище, политическа реклама, митинги, промоции, пресконференции. Продължава около месец, интензивна надпревара.

Характеристики: реален прагматичен характер на обявените намерения, стъпаловидност на всички предизборни прояви, използване на тактически хитрости, умение за цялостно овладяване на голямата избирателна аудитория

4) Четвъртият етап е следизборен. Извършва се анализ на резултатите.

 

Slide 16:

По време на политическата кампания от значение се оказват всички форми на комуникация, включително и несловесна комуникация. При нея се използват:

1) физическият вид на политиците – открояване на характеристиките на лицето, тъй като чрез него се изразяват положителни или отрицателни нагласи;

2) използваните жестове – да се прилагат сдържано, така да се подсилват или отслабват, че да не изглежда раздразнително или досадно;

3) позата на тялото, която се отличава с три компонента: биологични реакции на организма, конкретна поза и ситуация и културни традиции в даденото общество.

 

Slide 17:

По отношение на външен вид (и облекло) по политиците по време на публичните изяви се прилагат следните изисквания:

- скромно, но стилно облекло, без излишен лукс и парадиране със скъпи дрехи;

- представителност на облеклото съобразено със сезона, без ярки, крещящи и отвращаващи тонове и цветове;

- поддържане на връхните дрехи в отличен външен вид (чисти, изгладени, незамърсени, неокаляни);

- приятна прическа, съобразена с възрастта на кандидата;

- избягване на спортно облекло, дънки, фланелки, пуловери, якета, ако поводът на срещата не е специален

 

Slide 18-19:

Поведението на кандидат-политиците пред електората не е някаква самоцелна проява, проади което е необходимо да се спазват няколко общовалидни изисквания.

1. Естествено поведение пред хората без каквито и да било опити за подражаване нили имитиране на някого дори и той да е известна и общоприета личност.

2. Никога да не се подценява аудиторията независимо дали е позната или не.

3. Винаги да се държи под око публиката, за да се реализира ефективна комуникация и обратна връзка между говорещите (политиците) и електората (хората).

 

4. Толерантно отношение към опонентите (и хората) без изпадане в дребнаво заяждане, повишаване на тон, използване на обидни реплики, квалификации или епитети.

5. Култура на спора и полемиката, която използва фактите, аргументите и доказателствата вместо голите тези и отрицания в хода на предизборните прения

6. Използване на достъпен стил на изразяване.

 

Slide 20:

- политикът винаги да се ръкува с възможно най-голям брой хора, с които се среща; да става винаги на крака, когато се ръкува, дори с по-млади от него – това е израз на уважение и предразполага хората

- винаги да се усмихва на хората, с които се запознава, да казва нещо любезно и да се стреми да запомни максимален брой имена

- когато се влиза в зала или салон, където са събрани повече хора, да се влиза така, както се влиза в собстения хол, да се ходи изправен, приветливо усмихнат и с нормална крачка

 

 

 

 

 

 

 

Slide 21:

- ако присъстващите в залата аплодират или скандират, добре е да се поздравят с ръка, вървейки към трибуната, да се сяда удобно, но стегнато, да не се върти излишно на стола, да се избягва шепненето на ухо на съседите

- когато политикът е на маса е добре да има пред себе си пособия за писане и да се води бележки, може да са съвсем бегли, но записването внушава доверие и заинтересованост

 

Slide 22-23:

Поведение при телевизионна политическа реклама:

- гласът – тоналността, тембърът и ритъмът се регулират според насоките на експертите и извършения тренинг (съобрано с вида на дебатите);

- погледът – директно насочен към камерата, защото, който гледа в очите, създава впечатление за искреност, а оттук и за почтеност, увереност, убедителност и завладяване на аудиторията;

- усмивката – дозирано (но не прекалено) използване, той като това създава впечатление за добродушност, сърдечност и топлота, честота на усмивката трябва да е редуцирана и по възможност да изразява приветливост, а не прикрита и потайна;

 

- жестовете – показателни са за стила на общуване, понеже умерените жестове с ръцете говорят за повече толерантност и уравновесеност, и обратно – силните ръкомахания и жестикулации са израз на агресивния (и нападетелен) стил;

- позата на тялото – необходимо е винаги да бъде съобразена с биологичните реакции на организма, с конкретната моментна поза и с приетите културни традиции в обществото.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Slide 24:

Основни грешки при формиране на предизборен политически имидж:

1. Неефективен мениджмънт в процеса на формиране на публичния образ – слаба подготовка на имиджовите екипи или подценяване на имиджовото планиране

2. Смесване на различни функции – смесване на управленските с координиращите функции (на ръководителя на кампанията с тези на имиджмейкърите)

3. Абсолютизиране на вербалните за сметка на невербалните правила (или обратно) – изцяло се набляга на политическата реторика или пък се афишира модният външен вид на кандидат-политиците

4. Работа на парче

5. Минимализиране на публичния образ – подценява се ролята на медиите, масовата аудитория не получава достоверна информация за политиците поради излишна скромност или желание да презастраховане, поради избягване контактите с медиите

6. Фаворизиране на определени медии – вследствие от субективна оценка

7. Преекспониране на образа – стига се до бумерангов ефект и често се достига до скука, досада, критика и пренебрежение, вражбеност

 

Slide 25:

Тактически грешки:

1. Излишно ангажиране с отговори и опровержения – вследствие критики на опонента, зависи дали критиката е добронамерена или е компромат, каква е нейната цел – разкриване на слабост или дискредитиране

2. Неадекватност на публичните изяви и присъствия – недопустими прояви на вулгарност, грубост и цинизъм, неумение да се общува с медиите

3. Натрапчиво обществено присъствие на образите

4. Подценяване на компетентността на аудиторията – приема се, че публиката е невежа, некомпетентна и неподготвена по разрличните въпроси

 

 

 

 

 

 

Slide 26-30:

Закони на манипулацията според австрийския писател Йозеф Киршнер:

1)      Първи закон. Ако искате хората да говорят за вас, трябва да ги предизвикате: пречки – другият пол;

пречещите на нашия напредък (и признаване); авторитетите и позоваващите се на тях; обществото, в което всички живеем; масмедиите; семейството.

 

2) Втори закон. Решаващата стъпка от изчакване към действие: шест успешни метода за привличане на чуждото внимание – правене на обратното на това, което се очаква; целенасочено ласкателство; тенденциозна провокация; по-добрата осведоменост; обиколният метод; методът на неваляшката.

 

3) Трети закон. Опаковката и съдържанието не са едно и също нещо.

4) Четвърти закон. Манипулативно повторение на посланието- три фази на манипулацията: стереотипно поведение, количествена мултипликация и качествено усилване.

 

5) Пети закон. Ако познавате силата на чувствата, ще погледнете с други очи на много неща в живота – морал, нравственост, почтенност, доброта

6) Шести закон. Всяко решение, което вземаме, и всяко наше действие по някакъв начин са повлияние от страха.

7) Седми закон. Ако не решават сами, другите ще го направят вместо вас.

 

8) Осми закон. Езикът е най-важният инструмент на манипулацията – четири основни езикови метода: 1) по-добре кажете десет пъти „да”, отколкото един-единствен път „не”; 2) провокирайте противника си с един малък трик или с такова поведение, при което се държим така, сякаш знаем всичко за него; 3) провокирайте фантазията на противника, за да представи онова, което искате да го убедите; 4) объркайте противника си, като превръщате дребните детайли в основен проблем.

 

 

 

 

 

Slide 31:

Манипулационни техники

1) Лепенето на „лоши” етикети – техника, при която човек, институция или идея се свързва с някакъв негативен символ. Реализирането на тази идея опетнява репутацията на даден политик или партия, за да ги дискредитира пред аудиторията.

2) „Лъскави” обобщения – внушаване се на хората да вярват, подкрепят или живеят в името на някакви дълбоковкоренени идеи, наречени с бляскави думи като справедливост, солидарност, свобода, демокрация, партиотизъм, родина и др. Провежда се рафинирана предизборна манипулация, скрита зад фасадата на помпозни обещания.

3) Трансфер на авторитет (и подкрепа от известни личности).

4) Идеята за „обикновените хора” или за „народните герои” – даден политик е човек от народа и ще работи за народа

5) Апелът „всички правят така” – стаден рефлекс, след като водачът е тръгнал нанякъде, всички инстинктивно следват неговага посока, без да се замислят за последствията.

6) Тезата за „надвисналата опасност” –тотално се експлоатират страховете на електората относно някакво предстоящо събитие, в резултат на което вниманието на хората се пренасочва от същността на съответното събитие към изгодна за манипулаторите политическа плоскост.

 

Slide 32:

Трикове за манипулация:

1) Образът на врага – насъскване на партийната маса срещу противниковите кандидати.

2) Лошото наследство – критикуват се управляващите партии за несвършеното през мандата, без значение дали това е така (скелети в гардероба, М.Велчев-б.м.)

3) Ние сме най-добрите – привличат се нови избиратели, особено когато едно управление е слабо и неефективно, влияе позитивно по време на политически кризи

4) Нашата политика е по-правилна – опозиционните партии предлагат друга, нова по-рационална алтернатива

5) Те нямат лидери – опонентите нямат силни водачи и не могат да управляват ползотворно

6) Политическите митове – абсолютизация на определени ценности за сметка на други, за да увеличат подкрепата за своята кауза

7) Игра с фактите – икономически и социални факти се използват със спекулативни цели

8) Мъгляви, а не точни послания – използва се от управляващата партия, за да се прикрият слабите страни и пропуските от изминалия мандат

9) Приятният цвят

 

Slide 33:

Универсални пропагандни техники

1) Езиковите техники – метод са промяна на действителността

2) Свръхпредлагане на второстепенна информация – увеличава увереността на зрителите и слушателите в дадена предизборна кауза и отклонява вниманието им от важни и съществени обществени процеси и явления.

3) Манипулация с числа – служи за внушаване на достоверност, точност и конкретност на съответното посление. Когато се цитират числа, се оповествята така, че да изглеждат неоспорими

4) Направлявано неизползване на определени понятия – опита за намаляване знанията на аудиторията

5) Възбуждане на страхови неврози – внушаване на предрасъдъци, шокиране на хората, създаване на чувство на дестабилизация

6) Формиране на стадни инстикти

7) Йерархизиране на ефектите – рационалният консуматор, който впоследствие реагира на всяко логическо и прогресивно решение – привлечане се вниманието, събужда се интереса, възбужда се собството желание и се провокира действие

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Slide 34-35:

1) Формиране на неодобрение – създава се негативно отношение към даден политик

2) Създаване на негативен образ – прехвърляне на негативни качества от един човек на друг с цел негового дикредитиране

3) Метод на съпричастност – цели увеличаване популярността на един или друг политик

4) Използване на неопределености – употребяват се такива думи които са свързани с някакви ценности, но и не изрязяват точно това, за което става въпрос

5) Имитиране на дезинформация – провокиране на уж неотложни изменения в стратегията и тактиката на даден политик, за да заблуди своите конкуренти, че променя предизборните си намерения

6) Използване на заплашителни съобщения – представя определени политици или партии като заплаха за развитието на страната

7) Използването на контраста – подбор на определени факти, сведения и образи, на фона на които се изгражда точно противоположна оценка на политическия имидж на конкурентите

8) Налагане на положителен антиобраз – трайно утвърждаване на редица „позитивни” качества на определен кандидат в общественото съзнание, които, по време на кампанията, се разобличават

 

9) Езикови номинации – употребата на специален ред от думи и изрази, които създават определено отношение към различните видове политика

10) Използването на слухове

11) Фабрикуване на прякори – събуждат ненавист, отвращение

 

Slide 36-39:

Георги Петров - Гошо Тъпото,

Евгени Бакържиев - Бъки Бомбата, Валяка, Женя Газовика, Сапьора

Румен Петков - Запалката

 

Slide 40: Политически имидж



Тагове:   имидж,   №7,


Гласувай:
0



1. анонимен - Благодаря! Беше полезно. :)
19.12.2010 14:59
Благодаря! Беше полезно. :)
цитирай
2. анонимен - много труд е положен-поздравления!
04.01.2011 09:32
много труд е положен-поздравления!
цитирай
3. анонимен - smi.ar
13.12.2011 02:53
http://a9m.ru/p/7197/ - Биржа пиара с покликовой оплатой

http://a9m.ru/p/7197/ - Рекламодателю
Оплачиваются только реальные посетители;
Качественный, живой и заинтересованный трафик из широкого спектра социальных медиа;
Подробная статистика по кликам с возможностью обжалования качества выполнения задания;
Отсутствие комиссии за ввод средств в систему

http://a9m.ru/p/7197/ - Вебмастеру
Возможность монетизировать свои аккаунты в социальных медиа, таких как Twitter, группы и аккаунты Вконтакте, страницы и аккаунты Facebook, Google+ и даже блоги;
Максимум прибыли за счёт полной свободы в написании сопроводительного текста при публикации ссылки заказчика;
Гарантия получения денег за счёт системы холда;
Возможность заработка непосредственно при добавлении площадки в систему;
Выплаты по требованию, минимальная сумма — 100 рублей;
цитирай
4. анонимен - http://www.generic4all.com/lp/lpw-tabs-en/index.html?refID=14480
20.01.2012 10:12
Millions of people around the globe are currently battling obesity. This growing problem has, in turn, given rise to a large number of trendy diets and exercise regimes that often simply don't work. The best way to lose weight is to adopt a healthy eating and exercise plan. Combine this with one of the various safe and effective weight loss medications on the market and you will give yourself the best chance of success. http://www.generic4all.com/lp/lpw-tabs-en/index.html?refID=14480 - ENTER

We offer cooperation with us
http://www.cashadmin.com/?refID=14480 - We offer 22%-35% direct commission and 5% second tier commission in our 3 Tier system.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pr09
Категория: Други
Прочетен: 161539
Постинги: 8
Коментари: 100
Гласове: 5
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930